KNF zatwierdziła prospekt emisyjny spółki Etos - właściciela marki Diverse

KNF zatwierdziła prospekt emisyjny spółki Etos - właściciela marki Diverse

KNF spółka prospekt emisyjny
Warszawa, 21.04.2015 (ISBnews) - Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) zatwierdziła prospekt emisyjny spółki Etos - właściciela marki odzieżowej Diverse - w związku z z ofertą publiczną akcji serii A1 oraz zamiarem ubiegania się o dopuszczenie do obrotu na rynku regulowanym akcji serii A1, podał urząd.

Oferującym akcje jest Dom Maklerski BZ WBK jako globalny koordynator, prowadzący księgę popytu, zaś rolę współprowadzących księgę popytu pełnią Ipopema Securities S.A. oraz BESI Grupo Novo Banco.

Spółka podała wcześniej, że planowana oferta publiczna obejmować będzie sprzedaż akcji istniejących. W ramach oferty akcjonariusz sprzedający Milano Holdings S.à r.l. r. z siedzibą w Luksemburgu, który jest jedynym właścicielem spółki zamierza zaoferować do 13 513 000 akcji zwykłych serii A1 o wartości nominalnej 2 zł każda. Akcje oferowane reprezentują ok. 50% kapitału zakładowego spółki oraz 50% ogólnej liczby głosów na walnym zgromadzeniu.

Spółka jest podmiotem bezpośrednio kontrolowanym przez akcjonariusza sprzedającego, który jest spółką portfelową funduszu private equity Abris CEE Mid-Market Fund LP.

Spółka Etos S.A. zarządza siecią sprzedaży salonów z odzieżą sprzedawaną pod markami Diverse i Diverse Extreme Team. Sukces spółki Etos opiera się na sile marki Diverse obecnej na polskim rynku od 1993 r. Diverse oferuje szeroki asortyment odzieży damskiej i męskiej, którego uzupełnieniem są akcesoria, obuwie oraz torby i plecaki.

Sieć sprzedaży Diverse znajduje się na terenie Polski i obejmuje, według stanu na koniec 2014 roku, 127 salonów własnych, w tym 11 outletów, oraz 114 salonów franczyzowych, w tym 23 salony partnerskie typu corner, o średniej powierzchni około 140 m2 każdy. Na koniec 2014 r. powierzchnia handlowa brutto wyniosła 33.996 m2 i wzrosła o 53,8% w porównaniu do stanu na koniec 2012 r. Salony Diverse znajdują się w dogodnych lokalizacjach, przede wszystkim w centrach handlowych oraz przy głównych handlowych ulicach miast. Ponadto sprzedaż odbywa się za pośrednictwem sklepu internetowego Diverse, a w sezonie letnim również w sezonowych sklepach w miejscowościach nadmorskich i na Mazurach.

Przychody spółki wyniosły w 2014 roku 258 mln zł i były wyższe o 29,7%, w skali roku. W 2014 roku spółka zanotowała zysk netto w wysokości 18,7 mln zł (wzrost o 40% r/r).

Według prognoz PMR LTD, w latach 2014-2019 rynek odzieży i obuwia w Polsce będzie się stabilnie rozwijał. Szacowana wartość rynku odzieży i obuwia w 2019 roku ma wynieść 37,8 mld zł, wobec 30 mld zł w 2014 roku.

(ISBnews)

Powiązane