Taxus Fund rozpoczął kampanię na Crowdcube, myśli o GPW i Nasdaq

Taxus Fund rozpoczął kampanię na Crowdcube, myśli o GPW i Nasdaq

crowdfunding NewConnect oferta publiczna
Warszawa, 22.04.2014 (ISBnews) - Notowany na rynku NewConnect Taxus Fund jako pierwsza spółka publiczna korzysta z alternatywnej formy pozyskiwania finansowania - crowdfundingu udziałowego na portalu Crowdcube.pl, poinformował prezes Krzysztof Bzymek. Strategia spółki przewiduje ponadto przeniesienie notowań akcji na główny parkiet GPW, a także debiut na rynku Nasdaq.

"Nasza oferta jest unikalna także z powodu gwarancji, jaką dajemy inwestorom. Zgodnie z zawiadomieniem złożonym do KNF, jest to 100% zysku w trzy lata" - powiedział Bzymek, cytowany w komunikacie.

Spółka podała, że cena emisyjna akcji wynosi 10 groszy za akcję.

Według informacji spółki, środki uzyskane za pośrednictwem Crowdcube posłużą Taxus Fund do zwiększenia skali inwestycyjnej oraz rozwoju spółek portfelowych, w szczególności MixFirm. Spółka zainteresowana jest głównie projektami z segmentu nowych technologii o światowym potencjale wzrostu.

"Przedmiotem inwestycji mogą być przedsięwzięcia z każdej branży i na każdym etapie rozwoju, rokujące uzyskaniem interesującej stopy zwrotu" - dodał prezes Taxus Fund.

Crowdfunding udziałowy za pośrednictwem platformy Crowdcube dostępny jest w Polsce od czerwca minionego roku i do tej pory kojarzony był głownie z początkującymi, małymi firmami.

"Przykład rozpoczętej kampanii Taxus Fund pokazuje, że przy zachowaniu warunków określonych w ustawie o ofercie publicznej, ta relatywnie nowa, innowacyjna forma finansowania może być ciekawą alternatywą także dla spółek publicznych. Dzięki niej mogą one liczyć na zminimalizowanie kosztów i skrócenie procesu pozyskiwania funduszy. Jak zakłada model biznesowy Crowdcube, przygotowanie kampanii promocyjnej przy wsparciu zespołu platformy trwa około 2 do 4 tygodni, a pozyskanie środków następuje z reguły w ciągu trwającej 60 dni kampanii" - czytamy w komunikacie.

"Obecnie w Polsce jako pierwsi mamy szansę przeprowadzić kampanię promującą emisję akcji spółki publicznej w ten sposób. Wierzymy, że ten krok pokaże także innym spółkom publicznym alternatywną drogę pozyskiwania funduszy" – powiedział prezes Crowdcube Polska Radoslaw Ziętek, cytowany w komunikacie.

Taxus Fund podaje, że jest holdingiem "o bardzo wizjonerskim podejściu" do inwestycji. Nowa strategia na lata 2014-2024 pozycjonuje go jako inwestora długoterminowego. Wykonuje inwestycje określane jako venture capital, w spółki we wczesnej fazie rozwoju - seed, start-up i growth.

(ISBnews)

Powiązane